Seizoen 2019-2020 voortijdig beëindigd: alle kampioenen op een rijtje

Door alle omstandigheden rondom COVID-19, en de bijbehorende maatregelen die door de regering zijn afgekondigd, is het clubseizoen 2019-2020 voortijdig tot een einde gekomen. Dat betekent echter niet dat we geen kampioenen kunnen huldigen!

Senioren

In de interne competitie zijn in totaal 23 van de geplande 32 ronden afgewerkt, en voor het eerst in 3 jaar mag Pieter zich weer clubkampioen noemen. Hij ging het grootste deel van het seizoen aan de leiding, en heeft in de eindstand ruim een winstpartij voorsprong op Hans en Cor, die gezamenlijk op de tweede plaats eindigen; weer een punt achter hen maken Jaël (die ook dit seizoen de beste jeugdspeler in de interne competitie was) en Sjoerd de top-vijf vol. Het B-klassement was een prooi voor Marco, met een ruime voorsprong op Jan A. en Fred.

Van de geplande drie snelschaakavonden heeft uiteindelijk alleen de eerste kunnen plaatsvinden. Ivo was die avond de sterkste, door alleen in zijn laatste partij een halfje af te staan en de rest te winnen; Geon (de enige die Ivo op remise hield) en Pieter eindigden als tweede en derde.

Het rapidkampioenschap is helaas komen te vervallen.

Jeugd

Tot mijn verrassing besloot zowel Léon als Lyne er nogmaals een seizoen bij de jeugd aan vast te plakken, en zij maakten er een spannende race om het jeugdclubkampioenschap van. Léon ging het grootste deel van het seizoen aan kop, maar Lyne wist hun onderlinge partij in de 24ste ronde (van 26) te winnen, en dat leverde haar genoeg punten op om alsnog haar derde jeugdtitel te veroveren. Léon eindigde wel als tweede, met een kleine voorsprong op Willem.

Het 30-minuten-kampioenschap werd wel een prooi voor Léon, en overtuigend ook: na 11 ronden had hij ruim 80 punten, ofwel bijna 3 winstpartijen voorsprong. Lyne en Willem maakten de top-drie compleet.

Voor een verslag van het snelschaakkampioenschap, zie hier.

Daarmee sluiten we dit seizoen af. 4 september start het nieuwe seizoen; tot dan!