Competitie: twee overwinningen, twee nederlagen

De Asser teams kwamen de afgelopen dagen weer in actie in competitieverband. Assen 2 beet het spits af: op vrijdag 20 april werd favoriet Hoogeveen ontvangen, en deze wedstrijd ging weliswaar verloren (3 - 5), maar er werden enkele mooie resultaten geboekt. Hoogeveen is overigens met deze overwinning kampioen geworden en keert na 1 jaar weer terug in de Promotieklasse. Een dag later trok Assen 1 naar Damwoude voor de gezamenlijke slotronde in KNSB 3A, waarin Philidor 3 de tegenstander was. De uiteindelijke 5,5 - 2,5 overwinning was wat geflatteerd (enkele slechte stellingen werden toch nog in winst omgezet), maar de vreugde was er niet minder om: met een uiteindelijke tweede plaats in de rangschikking heeft Assen 1 zijn naam in de KNSB definitief gevestigd. Assen 3 was twee dagen later aan de beurt: in Groningen was in alweer een gezamenlijke slotronde Leek de tegenstander. De jongelui namen op een prachtige wijze revanche voor het mindere resultaat van de vorige ronde, want Leek werd op een 3,5 - 2,5 nederlaag getrakteerd. Dat zij daarmee net geen kampioen konden worden (daarvoor was 5,5 - 0,5 nodig) geeft niet; ze hebben definitief bewezen best een klasse hoger te kunnen spelen! Tenslotte speelde Assen 4 ook al een gezamenlijke slotronde; in Ansen moest het team het opnemen tegen Dwingeloo 2. De wedstrijd ging helaas verloren met 2 - 4, maar promotie of degradatie was al niet meer mogelijk.

Verslagen/uitslagen: Assen 1, Assen 2, Assen 3, Assen 4.