Competitie: succesvolle week met teleurstellend slot

In vijf dagen tijd mochten alle Asser teams een competitiewedstrijd afwerken. Assen 2 opende het bal; op bezoek bij Dwingeloo werd met 5,5 - 2,5 de grootste overwinning van het seizoen geboekt, waardoor het team meteen zich verzekerd heeft van nog een jaar eerste klasse. Assen 4 volgde het goede voorbeeld, door een dag later in eigen huis met maar liefst 5 - 1 Rochade te verpletteren. Weer een dag later was het de beurt aan Assen 1: het op papier gelijkwaardige Sneek, vorig seizoen nog in de tweede klasse KNSB uitkomend, werd met de alleszeggende cijfers 7 - 1 te kijk gezet. Tenslotte kon Assen 3 op maandagavond het kwartet overwinningen volmaken tegen Roden 2, maar dat liep helaas anders: de wedstrijd ging met 4,5 - 1,5 verloren, waardoor de titelkansen praktisch weg zijn; alleen een overwinning van minstens 5,5 - 0,5 op concurrent Leek levert Assen 3 nog het kampioenschap op, maar dat lijkt op voorhand geen haalbare kaart.

Verslagen/uitslagen: Assen 1, Assen 2, Assen 3, Assen 4.